Брендийн үнэ цэнэ, танигдсан байдлын судалгаа
Зах зээлд гаргах хугацаа, чанарын индексийн судалгаа
Зах зээлийн багтаамж, өсөлтийн хувь, зах зээлд эзлэх хувь, бүтээгдэхүүн, үйлчилгээний стандартын судалгаа
Хэрэглэгчийн сэтгэл ханамжийн бүх төрлийн индексийн судалгаа
Олон нийтийн сүлжээн дэх хэрэглэгчийн талаарх судалгаа
Үйлчилгээний стандартын биелэлт, өрсөлдөгчтэй харьцуулсан судалгаа
Ажилчдын сэтгэл ханамжийн индекс, сэтгэл татагдсан байдал зэрэг судалгаа
Тодорхой бараа бүтээгдэхүүн болон үйлчилгээ хэрэглэгчдийн дунд хэр үнэлэмжтэй байгааг тодорхойлох зорилготой хийгддэг ба брэндийн нэр хүнд болон үнэлэмжид нөлөөлж буй гол үзүүлэлт, хүчин зүйлсийг тодорхойлдог.
Брэндийн судалгааг хийлгэснээр таны санал болгож буй бүтээгдэхүүн үйлчилгээ нийгэмд хэр амжилттай байгааг тодорхойлох ач холбогдолтой ба таны брэндийг өрсөлдөгчийн бүтээгдэхүүнтэй харьцуулах замаар бараа бүтээгдэхүүн болон үйлчилгээний одоогийн нөхцөл байдлыг бодитойгоор үнэлж тодорхойлдог.
Зах зээлд шинэ бүтээгдэхүүн нэвтрүүлэх болон бүтээгдэхүүнийг сайжруулахад чиглэгдсэн үйл ажиллагааг хэрхэн төлөвлөж, амжилттай гүйцэтгэх боломжийг тодорхойлдог. Энэхүү судалгаа нь хэрэглэгчдийн хэрэгцээ болон туршлагыг (user experience research, UX design) судлах аргачлалын хүрээнд хийгддэг.
Хэрэглэгчийг туршлагын судалдснаар тухайн бараа үйлчилгээг хэрэглэгч хэрхэн үнэлж байгааг ойлгох боломжтой ба тэдний үнэлэмж дээр суурилан бараа бүтээгдэхүүн, үйлчилгээгээ хэрхэн сайжруулах талаар төлөвлөх боломжийг олгодог.
Хэрэглэгчийн туршлагыг судлахын ач холбогдол:
Тухайн бараа үйлчилгээний чанарт үйлчлүүлэгчид хэр сэтгэл ханамжтай байсныг тодорхойлох зорилготой хийгддэг судалгааны төрөл юм.
Хэрэглэгчийн сэтгэл ханамж нь хэрэглэгчийн туршлага дээр суурилан бараа бүтээгдэхүүнд өгөх үнэлэмж буюу дахин худалдан авах эсэх, өөр хүмүүст санал болгох эсэх зэрэг тухайн бүтээгдэхүүнийг хэр тууштай хэрэглэж байгаагаар тодорхойлогддог.
Хэрэглэгчийн сэтгэл ханамж нь хэрэглэгчийн туршлага болон үнэнч байдал суурилдаг.
Дээрх үзүүлэлтүүдийг тодорхойлохын тулд судлаач хэрэглэгчдээс бүтээгдэхүүнийг хэрэглэсэн туршлагын талаар асуултуудыг дараах байдлаар бүлэглэн асуулгаа зохион байгуулдаг.
Сошиал медиаг ойлгох нь аливаа бизнест чухал ач холбогдолтой учир нь нийгмийн бүлгүүд бүгд ижил хэрэгцээтэй байдаггүй бөгөөд нас, хүйс, нийгмийн байр суурь зэргээс хамааран тэдний хэрэгцээ шаардлага ч мөн адил ялгаатай байдаг.
Сошиал медиа мониторинг хийснээр зах зээл дээрх өөрсдийн талаарх эерэг, сөрөг мэдээллийг ялгаатай бүлэг бүрд ямар байгааг мэдэж тохирсон бүтээгдэхүүн үйлчилгээг нэвтрүүлэх болон зорилтот бүлгээ зөв тодорхойлоход шаардагдах мэдээллийг олж авах боломжтой.
Зах зээл дээрх таны өрсөлдөгчийн давуу болон сул талыг тодорхойлсны үндсэн дээр таны өрсөлдөгчөөсөө ялгарч давуу байх боломжийг нэмэгдүүлэх үзүүлэлтүүдийг тодорхойлно.
Мистери шоппинг судалгааг хийхдээ хамгийн түрүүнд таны өрсөлдөгч хэн бэ гэдгийг тодорхойлох нь чухал ба үүнд шууд ба шууд бус өрсөлдөгч багтдаг.
Өрсөлдөгчийг хэн бэ гэдгийг тодорхойлсны дараагаар судалгааны арга зүйг боловсруулан үйл ажиллагааг гүйцэтгэдэг. Зураг дээрх үзүүлэлтүүд өрсөлдөгчийн судалгаа хийснээр тодорхойлогддог.
Энэхүү судалгаа нь байгууллагууд бараа үйлчилгээний чанар болон үр ашгийг нэмэгдүүлэх зорилгоор хэрэглэгчдийн худалдан авах зан үйлийг тайлбарлах замаар хийгддэг судалгааны төрөл юм.
Хэрэглэгчийн судалгаа нь таны үйлчлүүлэгчид яг хэн бэ? Тэд ямар зорилгоор таны бүтээгдэхүүнийг худалдан авдаг талаар мэдээллийг өгч, таныг зорилтот бүлгээ тодорхойлох болон тэдэнд зориулсан маркетингийн ажлыг төлөвлөхөд зориулагдсан дараах үзүүлэлтүүдийг зургаах харуулж байна. Хэрэглэгчийн худалдан авах зуршил болон амьдралын хэв маягийг ойлгосноор байгууллага түүнд тохирсон маркетингийн төлөвлөгөөг хэрэгжүүлэх, шинэ бараа бүтээгдэхүүнийг зах зээлд нэвтрүүлэх зэрэг дараагийн стратегиудыг боловсруулах ач холбогдолтой байдаг.
Энэ төрлийн судалгаагаар бараа болон үйлчилгээг худалдан авч буй хэрэглэгчийн худалдан авалтын үйл явцыг (Customer Journey) бүхэлд нь ойлгох боломж олгож хэрхэн сайжруулах боломжийг тодорхойлж өгдөг.
Хэрэглэгчийн худалдан авалтын үйл явц нь дараах үе шатаар явагддаг: