Зах зээлийн судалгаа
Тухайлбал
• Эрэлт хэрэгцээ, хүлээлт, чиг хандлага, өсөлт
• Зах зээлийн хэмжээ, багтаамж, эзлэхүүн, боломж
• Зах зээлд эзлэх хувь хэмжээ, үзүүлж буй нөлөө
• Сегментчлэл, зорилтот зах зээл
Өрсөлдөөний судалгаа
• Зах зээлийн өөрчлөлт, өрсөлдөөний түвшин
• Өрсөлдөөний чадамж, хэрэгжүүлж буй үйл ажиллагаа
• Өрсөлдөөнд эзлэх байр суурь, давамгай байдал олж авах
• Өртөг зардал, бусад
Маркетинг, борлуулалтын судалгаа
• Хэрэгцээг системтэй олж харах, хэрэглэгчийн санаа бодол зан төлвийг ойлгох, үр нөлөөтэй сегментчлэх
• Маркетинг, борлуулалтын стратеги тодорхойлох, эзлэх байр суурийг нэмэгдүүлэх
• Үр ашигтай, өрсөлдөх чадвартай маркетингийн хольц тодорхойлох
• Зах зээл, бүтээгдэхүүн хөгжүүлэлтийг өрсөлдөхүйц болгох
• Өрсөлдөгчдийн зах зээлд эзлэх байр суурийг мэдэгдэхүйц байдлаар олж авах
• Бусад
Тодорхой бараа бүтээгдэхүүн болон үйлчилгээ хэрэглэгчдийн дунд хэр үнэлэмжтэй байгааг тодорхойлох зорилготой хийгддэг ба брэндийн нэр хүнд болон үнэлэмжид нөлөөлж буй гол үзүүлэлт, хүчин зүйлсийг тодорхойлдог.
Брэндийн судалгааг хийлгэснээр таны санал болгож буй бүтээгдэхүүн үйлчилгээ нийгэмд хэр амжилттай байгааг тодорхойлох ач холбогдолтой ба таны брэндийг өрсөлдөгчийн бүтээгдэхүүнтэй харьцуулах замаар бараа бүтээгдэхүүн болон үйлчилгээний одоогийн нөхцөл байдлыг бодитойгоор үнэлж тодорхойлдог.
Тухайн бараа үйлчилгээний чанарт үйлчлүүлэгчид хэр сэтгэл ханамжтай байсныг тодорхойлох зорилготой хийгддэг судалгааны төрөл юм.
Хэрэглэгчийн сэтгэл ханамж нь хэрэглэгчийн туршлага дээр суурилан бараа бүтээгдэхүүнд өгөх үнэлэмж буюу дахин худалдан авах эсэх, өөр хүмүүст санал болгох эсэх зэрэг тухайн бүтээгдэхүүнийг хэр тууштай хэрэглэж байгаагаар тодорхойлогддог.
Хэрэглэгчийн сэтгэл ханамж нь хэрэглэгчийн туршлага болон үнэнч байдал суурилдаг.
Дээрх үзүүлэлтүүдийг тодорхойлохын тулд судлаач хэрэглэгчдээс бүтээгдэхүүнийг хэрэглэсэн туршлагын талаар асуултуудыг дараах байдлаар бүлэглэн асуулгаа зохион байгуулдаг.
Зах зээл дээрх таны өрсөлдөгчийн давуу болон сул талыг тодорхойлсны үндсэн дээр таны өрсөлдөгчөөсөө ялгарч давуу байх боломжийг нэмэгдүүлэх үзүүлэлтүүдийг тодорхойлно.
Мистери шоппинг буюу нууцлаг худалдан авагчийН судалгааг хийхдээ хамгийн түрүүнд таны өрсөлдөгч хэн бэ гэдгийг тодорхойлох нь чухал ба үүнд шууд ба шууд бус өрсөлдөгч багтдаг.
Өрсөлдөгчийг хэн бэ гэдгийг тодорхойлсны дараагаар судалгааны арга зүйг боловсруулан үйл ажиллагааг гүйцэтгэдэг. Зураг дээрх үзүүлэлтүүд өрсөлдөгчийн судалгаа хийснээр тодорхойлогддог.
Зорилтот хэрэглэгчдийнхээ эрхэмлэдэг зүйлсийг тогтоосноор тухайн бүтээгдэхүүнийг зах зээлд амжилттай гаргах, борлуулах боломж бүрдэнэ. Хэрэглэгчийн зан төлөвийг судалгааг хийснээр бүтээгдэхүүний бодлогыг хэрэглэгчийн хүсэл, сонирхолтой уялдуулан тодорхойлох боломжтой болно. Сонирхол, хэрэгцээ буюу сонголтын хувьд ижил төстэй хэрэглэгчдийг ангилж эцэст нь бүтээгдэхүүнийг зах зээлд хуваарилалтын дагуу байршуулахад хэрэглэгчдийн зан төлөвийн судалгаа чухал ач холбогдолтой.
Судалгаагаар тодорхойлох зүйлс:
Зах зээлд шинэ бүтээгдэхүүн нэвтрүүлэх болон бүтээгдэхүүнийг сайжруулахад чиглэгдсэн үйл ажиллагааг хэрхэн төлөвлөж, амжилттай гүйцэтгэх боломжийг тодорхойлдог. Энэхүү судалгаа нь хэрэглэгчдийн хэрэгцээ болон туршлагыг (user experience research, UX design) судлах аргачлалын хүрээнд хийгддэг.
Хэрэглэгчийг туршлагын судалдснаар тухайн бараа үйлчилгээг хэрэглэгч хэрхэн үнэлж байгааг ойлгох боломжтой ба тэдний үнэлэмж дээр суурилан бараа бүтээгдэхүүн, үйлчилгээгээ хэрхэн сайжруулах талаар төлөвлөх боломжийг олгодог.
Хэрэглэгчийн туршлагыг судлахын ач холбогдол: