Хэрэглэгчийг ойлгох, сегментлэх, туршлагыг хэмжихэд хэрэглэгдэнэ. Хэрэглэгч болон зах зээлийн зан төлөвийн судалгаа нь хүмүүс яагаад, хэзээ, хаана, ямар давтамжтайгаар худалдан авалт хийж байгааг ойлгоход чиглэдэг. Энэ нь маркетингийн стратегийн хамгийн суурь хэсэг юм.
Хэрэглэгчийн судалгааны үндсэн дэд төрлүүд:
Энэхүү судалгаагаар тодорхойлох үндсэн үзүүлэлтүүд болон агуулгыг доорх байдлаар ангилж болно.
Зорилтот хэрэглэгчдийнхээ эрхэмлэдэг зүйлсийг тогтоосноор тухайн бүтээгдэхүүнийг зах зээлд амжилттай гаргах, борлуулах боломж бүрдэнэ. Хэрэглэгчийн зан төлөвийг судалгааг хийснээр бүтээгдэхүүний бодлогыг хэрэглэгчийн хүсэл, сонирхолтой уялдуулан тодорхойлох боломжтой болно. Сонирхол, хэрэгцээ буюу сонголтын хувьд ижил төстэй хэрэглэгчдийг ангилж эцэст нь бүтээгдэхүүнийг зах зээлд хуваарилалтын дагуу байршуулахад хэрэглэгчдийн зан төлөвийн судалгаа чухал ач холбогдолтой.
Хувь хүний сэтгэл зүй болон шийдвэр гаргах үйл явцыг судална.
Судалгаагаар тодорхойлох зүйлс:
Хэрэглэгчдийн худалдан авах үйл явцад тухайн бүтээгдэхүүний үнэ ямар нөлөөтэй байгааг тогтоох
Хэрэглэгчдийг сегментлэх, зорилтот хэрэглэгчдээ тодорхойлох, хуваарилах зэрэг бодлогуудыг тодорхойлох
хэрэглэгчдийн сонголт хийх байдал цаанаасаа маш олон янз байдаг бөгөөд тодорхой хугацаанд тогтмол өөрчлөлттэй байдаг тул эдгээрийг ойлгон таних
Хэрэглэгчид худалдан авалт хийх шийдвэр гаргах явцдаа маш олон дүрд хуваагддаг бөгөөд эдгээр дүрүүд болон шийдвэр гаргалт хийх шат алхмуудыг тогтоох
Тухайн бүтээгдэхүүн хэрэглэгчийн хүлээлттэй нийцэж буй эсэхийг тодорхойлох
Хэрэглэгчийн сэтгэл ханамжийн судалгаа нь бизнесүүд өөрийн үйлчилгээ болон бүтээгдэхүүний чанарыг хэрэглэгчийн нүдээр харах, сайжруулах боломжийг олгодог чухал судалгаа юм.
Хэрэглэгчийн сэтгэл ханамж нь хэрэглэгчийн туршлага дээр суурилан бараа бүтээгдэхүүнд өгөх үнэлэмж буюу дахин худалдан авах эсэх, өөр хүмүүст санал болгох эсэх зэрэг тухайн бүтээгдэхүүнийг хэр тууштай хэрэглэж байгаагаар тодорхойлогддог.
Хэрэглэгчийн сэтгэл ханамж нь хэрэглэгчийн туршлага болон үнэнч байдал суурилдаг.
Дээрх үзүүлэлтүүдийг тодорхойлохын тулд судлаач хэрэглэгчдээс бүтээгдэхүүнийг хэрэглэсэн туршлагын талаар асуултуудыг дараах байдлаар бүлэглэн асуулгаа зохион байгуулдаг.
Судалгаагаар дараах үзүүлэлтүүдийг тодорхойлдог:
Энэ нь хэрэглэгч тухайн бүтээгдэхүүн эсвэл үйлчилгээнд одоо, тухайн цаг мөчид хэр сэтгэл хангалуун байгааг хэмждэг.
Энэ нь хэрэглэгч тухайн брэндийг бусдад санал болгох магадлалыг 0-10 хүртэлх оноогоор хэмждэг хамгийн түгээмэл аргачлал юм.
Хэрэглэгч тухайн компаниас үйлчилгээ авахад эсвэл асуудлаа шийдвэрлэхэд хэр их хүчин чармайлт гаргасан бэ гэдгийг хэмждэг.
Судалгааны үр дүнгүүдийг нэгдсэн байдлаар бизнес дараах стратегийн шийдвэрүүдийг гаргадаг: